Meny
Meny

Angrefrist

Du har selvfølgelig full angrefrist når du kjøper hos oss. Det betyr at du i 14 dager etter kjøpet kan sende varene tilbake til oss og få pengene tilbake. Varene må selvsagt være ubrukte og i samme stand som da de ble mottatt. Emballasje og eventuell bruksanvisning må også være i ubrukt stand.

Hvis du skal returnere en vare, legg ved kopi av faktura og skriv om du ønsker å få pengene refundert eller om du vil bytte til noe annet. 

For at du skal kunne benytte deg av angreretten har du noen plikter og oppgaver;

- Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren innen 14 dager etter at varen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 11)
- Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a)
- Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Vi anbefaler å sende pakker i retur som Norgespakke med sporing, dette fordi A-post av og til forsvinner i postgangen dessverre.

Returadresse:

Reverie AS
Postboks 49 Tertnes
5826 BERGEN
NB: Husk å føre på avsenders adresse.


Ved retur setter vi pengene tilbake på kortet du betalte med innen 2-3 dager etter pakken er mottatt av oss. Om du har valgt faktura som betalingsmetode vil fakturaen bli slettet.

 

Uavhentede pakker som kommer tilbake til oss vil bli belastet med et gebyr på 450 kroner. Dette kommer i tillegg til eventuelle gebyrer for frakt samt faktura (som ikke er refunderbare).

Pakker som er sendt i postoppkrav til oss vil IKKE bli hentet ut.

 

 

Garanti

Varene vi selger har 2 års garanti som er i henhold til norsk lov. Noen av leverandørene kan ha garanti som går ut over dette. Om noe er galt må du melde fra til oss eller norsk importør så snart feilen er oppdaget.

Legg merke til at følgende aldri dekkes av garanti
- skade på krone
- knust/ripet glass
- fuktskader på klokker som ikke er vanntette (vanntett = 10 ATM, 100 M eller mer).
- fuktskader hvor funktionsknapper er anvendt under vann.
- skader som er forårsaket av feil vedlikehold, likegyldighet eller andre skader som ikke har sin årsak i material- eller produksjonsfeil.
- dersom batteri er byttet hos urmaker uten trykktest (krav om kvittering) dekkes ikke vannskader på 10 ATM + heller.
- skader forårsaket av inngrep av ikke-kvalifisert repartør.
- Klokken skal ALDRI bli prøvd reparert hos ekstern urmaker.
- skade på rem/lenke/urkasse dekkes aldri av garanti.
- batteri på Wobl-klokker da disse bruker mye batteri

Etter 6 måneder dekkes ikke
- slitasje på rem/lenke
- batteri

2 års garanti
- på “innmat” av klokken
- løse detaljer på urskiven (forutsatt at det ikke er synlig slagskade på klokken)

Kopi av orginalfaktura/ordre må alltid vedlegges innsendte klokker.
Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss pr epost, via kundeservice. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen.

Direktekontakt med servicekontorene til noen av våre leverandører

Casio
TSS Bergen AS
Postboks 14
5906 Frekhaug
tlf - 95 12 70 00
http://www.tssbergen.no


Nixon
Star Distribution AS
Postboks 209 Alnabru
0614 Oslo
tlf - 32 27 04 50
http://www.nixon.no


Fossil / Adidas / Diesel / DKNY / Emporio Armani / Marc by Marc Jacobs / Michael Kors / Skagen
Heier Urmakerverksted
Postboks 64
1917 Ytre Enebakk
tlf - 64 92 61 53 / 97 62 27 01


Triwa / Citizen / Police / Swiss Military Hanowa / Gant / Roamer / Inex / Mango / Club / Gul / Daniel Wellington / Mockberg / Abbott & Mosley
Frithjof E. Rasmussen AS
Postboks 366 Alnabru
0614 Oslo
tlf - 22 88 91 20